12 Ağustos 2009

Symi-Panormitis Koyu

Panormitis;

Symi adasının güney ucunda batıya bakan küçük bir girişten sonra her havaya kapalı küçük şirin bir koy ve yerleşim yeri...

Nisan ayı gezimizde Bozukkaleden çıktıktan sonra kolayına bir seyirle yaklaşık 2 saat kadar ayı bacağı ile yelken yaparak girdik bu şirin koya...

Koyun kuzey tarafında 5-6 metreye demir atmış alargada birkaç yelkenli tekne vardı.

Biz ise girişin tam karşısında beton iskeleye aborda olduk. Birkaç saat kalıp meşhur kiliseyi gezdikten sonra Syminin esas limanına gitmeyi düşünüyoruz.

Gezimizin bu bölümü ile ilgili seyir anımız Halil Kaptan tarafından aşağıdaki şekilde not edilmiş...
"...Bozukkale’den çıktıktan sonra rotamızı Symi’ye çeviriyoruz. Vizelerimizin 20 Nisan’da başlaması nedeniyle Symi liman girişini akşam saatlerinde yapmaya karar verdik.
Aradaki boşluğu ise Symi adasının güney ucunda kalan Panormitis koyu ile doldurmaya karar verdik.
Panormitis koyuna kadar rüzgarı tam pupadan aldık.
Bu yöndeki rüzgarın hakkıda tabiî ki “ayı bacağı” Uzunca bir süre Murat’ın eşsiz dümenciliği ile bir oyana bir buyana salınarak yol aldık. Ayı bacağı yüksek konsantrasyon ve beceri gerektiren bir seyir, her an tehlikeli bir şekilde kavança atabiliriz.

Hızımız 5,5-6,0 knot olmasına rağmen sanki hiç ilerlemiyormuşuz gibi bir his duyuyoruz.
Seyirin sonunda Murat’ın ayı bacağındaki başarısı nedeniyle kendisine “ayı bacağı Murat” ünvanı takıldı.
Öğle saatlerinde Panormitis’deyiz. ( 36o 33’ 00 N; 027o 50’40 E)

Koyda bir kilise, çan kulesi ve birkaç büyük yapı göze çarpıyor. Kilisenin çan kulesinin İzmir Saat kulesinin taklidi olduğunu öğreniyoruz.

Koy oldukça korunaklı. Koyda birkaç tekne alargada bekliyor.

Görünürlerde pek insan yok. Bazı insanlar koyun çeşitli yerlerinde balık tutuyorlar.

Kilisenin tam önünde “T” şeklinde bir iskele var. Belli ki büyük tekneler buraya bağlanıyor. İskele çevresinde derinlikler 10 m civarında.

Koy kalabalık olmadığı için iskeleye aborda olduk. Biraz karada dolaşıldı.
Çocuklar bir şeyler patlatıyor ve çevrede kızarmış et tepsileri görüyoruz.
Herhalde birisinin daveti var yorumu getiyoruz.

Saat 15:00 sularında Panormitis’ten ayrılıyor ve Symi ana limanına doğru rota tutuyoruz. Koydan çıktığımızda rüzgardan eser yoktu.

Çok sakin bir denizde motorla ilerleyerek akşam saatlerinde Symi’ye ( 36o 36’ 56 N; 027o 50’;10 E) ulaşıyoruz. "