21 Ekim 2009

2009 Geleneksel Sonbahar Omerta Gezimiz...

Volante.. 49 DS Sun Odessey 6 kişi (Ünal-Şevket-Celal-A.Rıza-Can ve Ben)

Caruso.. 45.2 Sun Odessey 7 kişi ( Baybora-Deniz-Murat-Zafer T-Bekir-Barış ve Burhanettin)

Volare .. 43 DS Sun Odessey 7 kişi (Mustafa-Özcan-İbrahim-Bülent-Zafer Ö ve Varol)

2009 Yılı Omerta gezimizle ilgili teknik detay ...

Bodrum-Kalimnos-Patmos-Arkhi-Lipsos-Kos-Knidos-Rodos-Marmaris gezimizde 6 adayı gezdik…

Bodrum-Vathi Koyu 23 nm

Vathi- Patmos 35 nm

Patmos-Arkhi-Lipsos 20 nm

Lipsos-Kos 38 nm

Kos-Knidos 18 nm

Knidos-Rodos 45 nm

Rodos-Marmaris 24 nm

Harita üzerinde yaklaşık 205 nm bir yol yaptık.

Ama yukarı orsa çıkışta yaptığımız tramolaları da hesap edebilseydik sanırım 220 nm bir yol yapmışsızdır…

Gezimizin çoğunda yelken seyri yaptık.

Bodrum-Patmos arası yaklaşık 60 nm bir yolu 5–6 bofor Yıldız-Karayel esen rüzgâr ve 2–3 metrelik dalgalara karşı sıkı bir orsa seyirdi… Patmosdan sonra İkaria adasına doğru yükselmeyi düşünüyorduk ama birkaç millik seyirde dalga boylarının iyice artması rüzgârın 7 bofor kuvvetine yükseleceği tahminleri nedeniyle ve diğer teknelerde sprayhood bulunmaması gibi etkenler rotayı yeniden revize etmemize ve Arkhi adasına doğru seyirde değişiklik yapmamıza neden oldu.
Ayrıca zaman baskısı başka sorunları da beraberinde getirebilirdi…

Sonuçta Lipsos adasında havayı kollayan ve bekleyen onlarca uzunyol gezgin teknesini görmemiz verdiğimiz kararın doğru olduğunu gösterdi…

Çok kuvvetli rüzgârın devam etmesine rağmen Arkhi ye doğru apaz ve sonrası Lipsos ve güneye Kos’ a doğru geniş apaz, pupa seyirlerimiz hem hızlı hem de daha konforlu seyahat etmemizi sağladı.

Kos-Knidos arasında çok keyifli bir yelken seyrimizden sonra Knidos-Rodos arası hava iyice kaldı ve sakin bir motor seyriyle Rodosa geldik…

Rodos-Marmaris arasında ise Kadırga Koyuna kadar yine apaz-geniş apaz bir yelken seyri yaptık…

Omerta ekibimiz giderek yelken-tekne vb konularda olgunlaşıyor… Kaptanlarımızın sayısı ve niteliği artıyor…
Bu gezide ciddi, hayati hiçbir sorunla karşılaşmadık.
Neredeyse tüm liman ve koylarda kuvvetli rüzgâr eşliğinde demirledik…
Demir tarama, demir tazeleme gibi ve bordadan gelen kuvvetli rüzgârlara karşı demirleme gibi durumlarda nasıl davranmalı konusunda ciddi deneyimler edindik.

Karşılaşılan tüm diğer sorunlar ise tekne mürettebatları tarafından gayet güzel bir ekip çalışmasıyla çözüldü.

Ekibizde yer alan yeni omerta grubu üyelerimiz ise sanki kırk yıllık denizci gibi uyum sağladılar…

İnanıyorum önümüzdeki yıllar içinde diğer seyirlerimizde de birlikte oluruz.

İlk gün biz ve Volare ekibi Kalimnos Vathi koyunda, Caruso ekibi ise Kalimnos ana limanda kaldı.
Diğer günlerde hep birlikte olduk…

Knidos ta ise Caruso ve Biz alargada geceledik…

Gittiğimiz adaları da çok güzel gezdik, çoğunda araba kiraladık.

Görmediğimiz yeni yerler gördük…

Değişik tavernalarda ve gece kulüplerinde değişik tatlar tattık…

Vize, pasaport vb evraklarımız tam olmasına rağmen hiçbir yunan adasında resmi giriş yapmadık.

Eğer herhangi bir adada sorarlarsa ‘ yeni geldik ve yaptıracağız’ diyecektik.
Ve kimselerde bu konuda bize herhangi bir şey sormadı…

Yunan adalarına girdiğimiz gibi bir hafta sonunda Rodostan çıktık ve Türkiyeye giriş yaptık…

Patmos, Kos ve Rodosta limanda tankerle yakıt temin ediliyor.
Patmosta ayrıca tankerle su da alınabilir. (biz aldık)
Rodos ve Kos dışında liman ücreti ödemedik...

Adaları sırasıyla daha geniş olarak aşağıdaki satırlarda okuyabilir fotograflara bakabilirsiniz... :)