10 Şubat 2011

Şubat' ta Marmaris ve Bozburun...

Merhabalar,
Bu sene Sevgili Burhanettin' i kıramayıp Marmaris Yelken yarışları için Rossinante ekibine dahil oldum.
Ocak ve Şubat ayında haftasonu yarışlara katılmak için Marmarise 2 kere gidip geldim.
Yarışlarla ilgili çok fazla detaya girmeye gerek yok. Rüzgarın durumuna göre koyiçi veya koydışı parkurlarda 2 gün üstüste yarış yapılıyor. Yaklaşık 30 tekne IRC sınıflarına göre ve rating puanlarına göre değerlendiriliyor vs vs...

Bu sene Mart ve Nisan aylarındaki yarışlara da katılmayı planlıyoruz.
Ekibimiz Burhanettin, Baybora, Halil, Celal, Özcan ve Ben' den oluşuyor.
Birçok hata yapıyoruz, hala birçok eksiğimiz var... Çok iddialı değiliz... (Burhan Kaptan hariç)
O nedenle güle oynaya, eğlenerek yarışıyoruz.
Son Şubat seyahatimizde Reyhan ve Sevgili Ayşegül' de bizimleydi. Onlar yarışa katılmıyor. Ayşegül, Türk Sail için yarış ile ilgili haber ve fotografları oluşturuyor.
Reyhan ise Bozburun' da Sevgili Oya ile buluşacak...

Oya, eski bir dostumuz, Bozburun' da 'Limon Ağacı' adlı cafe-bar' ın sahibesi, aynı zamanda iyi bir denizci ve yelkenci...

Hepimiz yoğun iş yaşamının, büyük şehirlerin üzerimizde bıraktığı mental yorgunluğu bir nebze olsun atabilmek, ruhumuzu dinlendirip, temiz deniz havasını solumak için kısa bir kaçış olarak gördüğümüz bu fırsatı değerlendirmek için gün sayıyor, koşa koşa geliyoruz Marmarise...

Uçaktan iner inmez Dalaman'dan Marmaris' e kadar yemyeşil narenciye bahçelerinin arasında sarı, turuncu, mandalina, portakal veya limonlarla salkım saçak dolu ağaçları seyredip, o güzelim kokuları içinize çekerek Marmarise gelmek bile bir harika...

Marmarise kadar yağmur altında geldik, otele vardığımızda saat 21.45 olmuştu. Lobide oturup, ıhlamur ve yeşil çaylarımızı içip, biraz sohbetten sonra ben Eskişehir ekibini beklemeye başladım, diğer arkadaşlar odalarına çekildiler. Saat 23.30 gibi Eskişehir ekibi geldi. Halil ve eşi Elvin otelde kalacaklar. Baybora ve Burhan tekneye gittiler. Celal sabah uçağı ile gelecek.

Sabah kalktığımızda gece boyu dinmek bilmeyen yağmurun hala yağmaya devam ettiğini gördük.
Kahvaltı sonrası yarış ekibi Albatros Marinaya Rossinanteye hazırlık ve sonrası yarışa...
Bayanlar ise önce Marinaya bir Cafeye ve sonrası Reyhan Bozburuna doğru yola çıkmış...
İlkgün yarışı sonrası tekneyi Netsel' e getirdik.
Biraz dinlenip, duşlarımızı alıp temiz kıyafetlerimizi giyip, kiraladığımız bir minibüs ile Bozburuna yola çıktık.
Oya, Limon Ağacında bizi yemeğe davet etmişti.

Bozburunda yaşayan Sevgili Ateş' in de hasta haliyle kalkıp geldiği ve yine orda tanıştığımız ve çok sevdiğimiz Misket Hanım ve eşi Bülent Beyle birlikte çok keyifli sohbetlerin edildiği, Oya' nın elleriyle hazırladığı nefis meze ve yemekler eşliğinde bolca rakının tüketildiği güzel bir gecenin ardından saat geceyarısı 24.00 gibi tekrar Marmarise döndük.
Otele varıp, yatağa girergirmez uyuyup kalmışım, sabah 8.00 de kalktığımda deliksiz bir uyku uyuduğumu anladım.
Odanın içi pırıl pırıl güneş ışığı ile dolmuş, gözlerim kamaşıyordu.
Yağmur nihayet dinmiş ve gökyüzü masmaviydi...

Hava o kadar sıcaktı ki, ince bir yağmurluk veya sadece polar bir üstlük ile hiç üşümeden Şubat ayında Marinaya kadar yürüdüğümüzü söylersem belki inanırsınız...

2.gün yarışları da oldukça rüzgarsız bir havada başlayıp, hatta yarışın ortasında iyice kalarak tüm tekneler koy içinde yelkenleri salkım saçak uzunca bir süre bekleşerek ve sonrası çıkan rüzgarla parkurun ilk günkü yarış gibi kısaltılmasına karar verilerek bitti.
Yarış sonrası teknenin neta edilmesi, otelin boşaltılması, arkadaşlarla vedalaşılması derken Havaşa binip Havaalanına geldik ve 20.50 İstanbul uçağı ile döndük.

Yorgun ama mutlu, ruhumuzun yıkanmış olduğu güzel bir haftasonu yaşadık...

Şimdi 12-13 Mart'ı iple çekiyoruz.

Sevgilerle

Eyüp

Not: Sevgili Halil Arıkan' a fotograflar için teşekkürler...