09 Aralık 2009

Bayramda seyir... Rodos-Marmaris ve son...



Bayramın son günü olacağı ve yolların özellikle İstanbul'a gidişin çok kalabalık İstanbul'a girişin ise çok çileli olacağı, bu nedenle 'yolcu yolunda gerek' düşüncesiyle erkenden Rodos Limanı'ndan avara olmaya karar verdik...
Benim zamanım müsait, akşam 19.00 Varan ile döneceğim.
Bizimkileri uğurladıktan sonra akşama kadar eş-dost tanıdıklarla Marmaris'te vakit geçireceğim...
Hava aydınlanmadan kalkıp yine sessizce limandan ayrıldık. Hiç kimse bize evrak vb sormadığı için giriş çıkış işlemi liman parası vs ödemedik.
Limanı çıkıp rotamızı Kadırga fenerine doğru çizip Rossinanteyi durgun denizde otopilota emanet ettik... Neredeyse tam 0 derece Kuzeye gidiyoruz... 25 nm bir yolumuz var.
Rodos Limanında bizden başka 46 feet sanırım başka bir Türk bayraklı yelkenli daha vardı. ASA...
Arkamızdan onun da limandan çıktığını gördük. Biraz sonra bizi geçip Marmaris yönünde uzaklaştılar...

Seyir fenerlerimiz yanıyor...

Sancak tarafımızda denizin içinden tüm gökyüzünü boyayan kızıllığıyla tan ağarmaya ve arkasından koca bir kırmızı tepsi gibi Güneş doğmaya başladı...
Özcan yeni fotograf makinasıyla görüntülüyor...


Sırasıyla Kadırga koyu, Kumlubük, Amos, Turunç derken boğazı da geçip Marmarise geldik...
Hemen duşlara...Çantalar hazırlandı, arabaya yerleştirildi derken saat 13.00 gibi yola çıktılar...
Ben biraz dinlenip sonra Off Shore dan Atilla Bey, Teknik Md. İhsan Bey, Metin Kaptan, Sevgili Olgaç Bey ile çay, kahve içip sohbetler ettim.
Yıllardır tanıdığımız, dost olduğumuz Mesut Kaptanla görüştüm, teknesi Pandeli' de uzun sohbetler ettik. Hikayesini daha sonra aktaracağım sac bir tekneyi görmeye gittik...
Çekek yerinde ustalarla muhabbet ettik... Bir kısmı osmoz tedavisi, bir kısmı tik döşemesi, bir kısmı motor vb bakımla uğraşıyorlardı...
Böylece akşamı ettim, daha sonra Marmarise indim bir berberde güzelce bir sakal traşı olup akabinde saat 19.00 da Varan' a binip 14 saatlik bir yolculuktan sonra direkt olarak işe geldim...

Uzun kış gecelerimizi fotograf ve anılarına bakarak, anımsayarak geçireceğimiz güzel bir seyir daha burada bitti...

Sevgilerimle...
Eyüp

1 yorum:

yuno dedi ki...

ASA selamlarını sunar :)